Interactie op de beursbaan.
In 2015 kwam het idee om de bergbaan door onze jeugdige bezoekers te laten starten, dit brengt wat meer interactie met de kijker. Tijdens dit gesprek werd geopperd om meer dingen interactief te laten zijn, zo bv de brandweerauto, de fontein, de molen en wat we nog meer kunnen bedenken. Er is geinvesteerd in een brandend belastingkantoor om het aanbod nog groter te maken. Al dit al moet gebouwd en aangestuurd worden.
Wat kan door de bezoeker gestart worden.
1.
Het dalstation.
Door op een knop te drukken gaan beide treinen beurtelings van het dalstation (foto) naar het bergstation. Is de tweede trein weer binnen dan moet wederom op de knop gedrukt worden om deze pendeldienst te starten.
2.
Brandend belastingkantoor (Faller 130441).
Staat het belastingkantoor echt in brand? Laat deze dan ook roken door op een knop te drukken.
Middels een LED wordt de rook zo realistisch mogelijk gemaakt. Rookgenerator en de LED zijn bijgesloten.
3.
Monumentfontein (Faller 130232).
Laat de fontein waterspuiten door op de juiste knop te drukken.
Deze fontein wordt ZONDER Faller waterpomp 180627 geleverd.
4.
Watermolen (Faller 130255)(B-225).
Laat het waterrad van de maalmolen draaien door er water over te laten lopen.
Dit bouwpakket wordt MET Faller waterpomp 180627 geleverd.
5.
Windmolen "de Kat" (Faller 190288).
De molen gaat draaien door op een knop te drukken.
De motor is in het bouwpakket bijgesloten.
6. Garage met opengaande deur (Faller 130319).
Zoek de auto in de garage. Door op een knop te drukken gaat ergens een garagedeur open, Welke auto staat er in de garage.
De elektrische aandrijving is niet bij het pakket inbegrepen, het mechanisme om de deur te openen wel. Op dit mechanisme kan een servodrive geplaatst worden.
7. Laadkraan (Faller 120129).
De kraan gaat van de auto naar het laadbordes.
Er moet zelf een aadrijving aan gezet worden, bv een servo of motor met draaischijf en trekstang.
8. Brandweerauto.
Door op een knop te drukken gaan de blauwe zwaailampjes van de brandweerauto knipperen.
IDEEEN.
Wellicht zal er aan uitbreiding gedacht moeten worden en als er dan wat tegen gekomen wordt dan moet dat bewaard blijven.
Starten van de Faller-CarSystem baan.
Schommel die beweegt.
Wipwap die beweegt.
Spoorwegovergang, al komt er ook geen trein aan.
AANSTURING.
Om
alle knoppen een bepaalde tijd actief te laten zijn wordt middels een Arduino-Uno
gerealiseerd. We moeten nog bepalen hoeveel onderwerpen wij interactief willen
laten zijn zodat wij niet een tekort aan ingangen en uitgangen hebben.